שיטת טל בר
שם
טלפון
דוא''ל
מעוניינת בסניף:
  • השכרת הסטודיו לאירועים
  • מערכת שעות
  • מסיבת רווקות / סדנאות
  • כתבו עלינו

ריקודי בטן ושיפור הבריאות - הכל כל השיטה
הסטודיו של טל בר מתמחה בריקודי בטן בשיטה בריאותית. השיטה מיועדת לילדות, נערות, נשים, נשים בהריון ופנסיונריות. השיעורים מועברים תוך מתן הסבר פרטני על כל תנועה תוך שימת דגש  לפן הבריאותי.
באופן כללי לשיטה יתרונות רבים והיא מסייעת לנשים רבות בנושאים כגון: הרזייה וצמצום היקפים, הקלה על כאבי גב ומפרקים, התמודדות מול דיכאון וחרדות, מניעה של בריחת סידן, שיפור באיזון מחלת הסוכרת, חיזוק ומיצוב שרירי הבטן והגב, שיפור היציבה וחיזוק דימוי הגוף.
באופן פרטני, בכל קבוצה מתמקדת השיטה בנקודות חשובות, להלן מספר קבוצות ותרומת השיטה לבריאותן. 


תרומת השיטה הבריאותית לילדות:
השיטה מסייעת ליציבה נכונה, לקואורדינציה ולשיווי המשקל, לחיזוק שרירי הגוף לרבות את שרירי הבטן, לחיזוק הביטחון העצמי שחשוב מאוד בגיל צעיר, להתמודדות עם מצבי פחד וחרדה ולשיפור
ההרגשה הכללית.


תרומת השיטה הבריאותית לנשים בהריון ולאחר הלידה
ריקודי הבטן הינם פעילות גופנית בעלת משמעות רבה לשלבי ההריון והלידה. נשים במהלך ההריון יפיקו רק יתרונות מלמידת ריקודי בטן, מאחר ותנועות הריקוד ותנועות הלידה משתלבות יחד בהרמוניה, ושילוב זה מסייע לגוף האישה בהכנה ללידה הן מבחינה גופנית, והן מבחינה רגשית. תנועות ריקודי הבטן הינן בעלות יכולת לחזק את שרירי ריצפת האגן והרחם, ולשפר שליטה בסוגרים. תנועת הריקוד משפרת את הנשימה ומסייעת בהפחתת כאבי הגב, מחטבת את הגוף ומשפרת את גמישותו. בעת הריקוד משוחררים הורמונים אשר מגבירים את האנרגיה, מפחיתים את תחושת החרדה, ומעלים את מצב הרוח. נוסף על כך, בזמן הלידה ישנה חשיבות רבה לנשימה נכונה, לתנועתיות נכונה של האגן, ולפוזיציות המקלות את התהליך, כל אילו נרכשים במהלך הריקוד ומקלים משמעותית על תהליך הלידה. תנועות הריקוד מרפות את גופה של היולדת, וכך מתאפשרת הפרשת הורמונים המעלים את אפקטיביות הצירים ומזרזים את תהליך הלידה. תנועות הריקוד מגנות על גוף האישה מנזקים שלאחר הלידה, כמו קרעים ברצפת האגן, או החלמה מהירה של צלקות, ומאפשרת לאישה להתאושש מהר יותר ובצורה טובה יותר לאחר הלידה.


תרומת השיטה הבריאותית לחולי סכרת
לריקודי הבטן יתרונות רבים גם בשיפור מצבם של חולי סכרת. במחלת הסכרת ישנו קושי של הגוף בפירוק סוכרים בדם ובהכנסתם לתאים. פעילות גופנית, ובראשה ריקודי הבטן, עשוייה לעזור לחולי הסכרת בהפחתת התסמינים והתרופות. ריקודי הבטן גורמים לתאים בגוף להגיב טוב יותר להורמון האינסולין, האחראי על ויסות הסוכר בדם, ובכך קטן מינון התרופות. ריקודי בטן מסייעים בשיפור פרופיל השומנים בדם, ומסייעים בהפחתת כמות הכולסטרול הרע. ריקודי בטן מעלים את ניצול הגלוקוז על ידי השריר, ומונעים השמנה. חולי סכרת נוטים לפתח השמנה בטנית, כלומר רוב השומן מתרכז באיזור הבטן, וכך ישנה עלייה בסיכון למחלות לב, ללחץ דם ולעליה בכמות השומנים בדם. ריקודי בטן עושים שימוש מלא בשרירי הבטן ומסייעים בחיטובם, כך פוחתת ההשמנה הבטנית, ואיתה הסיכון הגבוה למחלות.


תרומת השיטה הבריאותית לנפש
לצד התועלת הגופנית, לריקודי הבטן תועלת נפשית ורגשית. ריקודי הבטן משחררים, מאפשרים הבעה של רגשות שונים, ומעלים את מצב הרוח. ריקודי הבטן הינם ריקודים חושניים, הגורמים לאישה להרגיש את נשיותה ומעלים את ביטחונה העצמי. מאחר וריקודי הבטן הוא ספורט הנפוץ בעיקר לבנות, בחורות רבות מוצאות עצמן מתחברות ויוצרות חברויות חדשות עם השותפות לריקוד. שיעורי ריקודי הבטן הינם הזדמנות למפגש חברתי עם בנות המתעניינות באותו נושא, ומאפשרים יצירה של קשרים לאורך זמן. ריקודי הבטן מאפשרים פריצת גבולות, הנאה, כיף ויצירת שלווה, ויחד עם זאת מלמדים את האישה להתאהב בגופה מחדש. הנשים מבקרות את עצמן ואת גופן הרבה פחות, ולומדות לחיות בהשלמה עם הנתונים הטבעיים.

אתר החוגים והפנאי המוביל בישראל נבנה על ידי "חוג" אתר החוגים