כתבו עלינו
שם
טלפון
דוא''ל
מעוניינת בסניף:
  • השכרת הסטודיו לאירועים
  • מערכת שעות
  • מסיבת רווקות / סדנאות
  • כתבו עלינו

מנענעות

על חשיבות ריקוד הבטן ותרומתו לבריאותכם: הוא יחזק את שרירי האגן והבטן, יפחית כאבי גב, יעכב התפתחות אוסטיאופורוזיס, שלא לדבר על הקלוריות הרבות שהוא ישרוף ואם אתן קרובות ללידה, הוא אפילו יעזור לכן לקצר אותה

בריאות האישה | עודכן 12:34 26/02/2009
מאיה אילה שמש, נענע 10


הרופא המליץ לך להתחיל לעשות פעילות ספורטיבית והתרגילים היבשים בחדר הכושר משעממים אותך? ריקודי בטן יכולים להיות פתרון. מסתבר שהריקוד המזרחי העתיק תורם לבריאות. בין היתר הוא תורם לחיזוק שרירי האגן והבטן, להפחתת כאבי גב, לעיכוב התפתחות אוסטיאופורוזיס, שלא לדבר על הקלוריות הרבות שהוא שורף ואפילו טוב לריפוי הנפש, אה, כן, ולהריוניות שביניכן - הוא גם מקצר את תהליך הלידה.




(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) חזקי את המסורת 

עושות שרירים
פרסומת אם שאלתם את עצמכם מתי הפכו ריקודי הבטן לכלי לחיזוק הגוף והנפש, אז כדאי שתדעו שמדובר בריקוד מסורתי ששורשיו נטועים עמוק בהיסטוריה עוד הרבה לפני תקופת הפרעונים במצרים העתיקה. כך מספרת טל בר, בת 32 מאלפי מנשה ומזה 12 שנים מורה לריקודי בטן ומנהלת סדנת ריקודי הבטן במאוחדת. לדבריה, בראשיתו ריקוד הבטן היה ריקוד דתי -פולחני שנשים רקדו למען נשים אחרות בטקסים שונים, כמו טקס האימהות. שם ביראת כבוד ובהערצה המתינו לנס הלידה, הנשים רקדו אותו לכבוד האלילות. רק מאוחר יותר הפך הריקוד לנחלת כלל האוכלוסייה: נשים, גברים, זקנים, טף יושבי קבע ונודדים מכל דת גזע ומדינה. הרקדניות היו לבושות ומכוסות כולן בתלבושות מסורתיות וקיבלו את שכרם במטבעות (שטרות עדיין לא היו). המטבעות נתפרו לבגד וצלצלו בזמן הריקוד (התלבושות המודרניות הן, למעשה, חיקוי למנהג עתיק זה. צליל המטבעות עוזר לרקדניות בהדגשת פלגי גוף שונים). היו אלה דווקא הצרפתים שהכניסו את הריקודים מהרחובות למועדוני הלילה, וכך הריקוד המסורתי כמעט וחוסל על ידי אלה שלא הבינו ולא ידעו את משמעותו ומקורו, הם כינו אותו "ריקודי שרירים" או "ריקודי בטן", זאת משום שהריקוד נגד למחול הקלאסי, ורובו סבב סביב האגן הישבן ואזור המותניים. כבר לפני אלפי שנים הבינו בחברה את ההשפעה החיובית של הריקוד המזרחי על בריאותו של האדם.
 
מאוזנת

 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) יחזק גם את היצר המיני    את הסדנאות שבר מעבירה היא פיתחה בשיתוף עם מומחית לרפואת המשפחה ועם פיזיותרפיסטים ממרכז הספורט של מאוחדת. על פי בר, מלבד הירידה במשקל ושיפור בכושר הגופני, ריקודי הבטן תורמים לאיזון בין שרירי הבטן לשרירי האגן, להגשמת מפרקי הידיים והרגליים, להפחתת כאבי הגב וכאבים כרוניים, לחיזוק שרירי בטן עמוקים, לחיזוק המערכת החיסונית, למניעת אוסטיאופורוזיס, למניעת בריחת שתן, למניעת צניחת שלפוחית השתן, לעצירות, לשיפור בשווי המשקל והקואורדינציה ולשיפור היציבה.

מסיבה זו בר ממליצה לנשים שיושבות במשך היום מול המחשב, וכפופת כתוצאה מכך, להצטרף לחוג לריקודי בטן על מנת לשפר את היציבה ולפתוח את חגורת הכתפיים. עוד היא מסבירה כי בזמן ה"רעידות", שהן חלק בלתי נפרד מהריקוד, הגוף מקבל "מסג' טבעי" של השד ושל אזור הבטן, דבר שמוריד את שכיחותן של מחלות דלקתיות באגן, ואפילו מניעת סרטן השד. וגם הנשים המבוגרות מוזמנות להצטרף, כיוון שלריקודי הבטן יש גם השפעה טובה על ליקוי שכלי עקב זקנה (דמנציה). ואם אתם שואלים כמה קלוריות שורפים בשעה שלמה של ריקודי בטן? המתחילות שורפות בין 200 - 300 קלוריות, והמתקדמות יכולות גם להגיע לשריפה של עד 600 קלוריות.
 
את משגעת במבטך

 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) ריקוד מרומם את מצב הרוח    אנו כבר יודעים שהגוף והנפש אחד הם. ולכן ריקודי הבטן משפיעים לטובה על שיפור הדימוי העצמי, על דיכאונות, חרדות, וכן משפרים את מצב הרוח. "בזמן הצעדים הריתמיים, תוך כדי סיבובי אגן, הכתפיים והחזה מתרחשת במוח הפרשת סרוטונין ואופיאטים הטבעיים, כנראה, זהו הסוד של ההשפעה המיטבית של הריקוד להרבה מצבי חולי, כך עולה סף הכאב, מרגישים הנאה ושיפור של ההרגשה הכללית", אומרת בר. עוד היא מספרת שבסדנאות שהיא מעבירה היא פוגשת נשים שנשואות כבר 20 שנה, נשים שחיי הנישואים שלהן, איך לומר, הפכו לדבר שבשגרה. ופתאום בעקבות ריקודי הבטן הן מגלות את הנשיות שלהן מחדש, חוזר הניצוץ. הן רוקדות בפני הבעל, והיחסים עם הבעל ניצתים מחדש.
 
לרקוד בדרך לחדר הלידה
אז כפי שכבר ציינו, ריקודי הבטן צמחו בטקסי אימהות ולא בכדי. בר מספרת שריקוד הבטן תורם לנשים בהריון, ללידה ולשיקום שלאחריה. כך נראה שנשים המרבות לרקוד יחוו תהליך לידה קצר ומהיר יותר (דבר שנשים רבות מייחלות לו). אך לא רק לידה מהירה, הן גם יחוו פחות כאב, זאת כיוון שמי שנוהגת לרקוד ריקודי בטן רוכשת את היכולת להרפות את השרירים העמוקים בזמן צירי הלידה - דבר המחליש את הכאב, וכן תחווה הרוקדת פחות קרעים ברצפת האגן בזמן הלידה (ממש מעורר קנאה).


בר מוסיפה שריקודי הבטן במהלך ההיריון עצמו תורמים לרכישת היכולת לשמור על יציבה נכונה בזמן שהבטן גדלה, מפחיתים היווצרות צלקות היריון בבטן ובחזה וכן מסייעים בשמירה על צורת השד לאחר ההיריון וההנקה. עוד לאחר הלידה יעזרו הריקודים למניעת בריחת שתן ולמניעת צניחה של שלפוחית השתן והרחם. שלא לדבר על שיפור הכושר הגופני, הירידה במשקל, צמצום הטאייר שכל כך קשה להוריד אחרי היריון והפחתת הצלוליטיס. בר מתוודה שבהיריון שלה היא העלתה 30 ק"ג, ולאחר הלידה נשארה עם בטן גדולה, ותודות לריקודי הבטן- כיום לא נמצא אף לא זכר לשומן בבטנה. עוד היא מספרת שנשים רבות שרוקדות אצלה מתוודות בפניה שבצלוליטיס הידוע לשמצה חל שיפור מדהים. אז במקום ללכת למקומות שיעסו לכם את הצלוליטיס- פשוט תתחילו לענטז. "הרעידות שנוצרות בגוף בזמן הריקוד גורמת לפירוק השומנים".

וגם אם את רגע לפני, או שאת ממש עכשיו מתכננת היריון, בר מציעה לך לרקוד. "בזמן הפעילות האזורית יש עליה בזרימת הדם בשרירי הבטן, האגן וכל איברי האגן. כתוצאה מכך משתפר תפקוד השחלות ויש עליית ביכולת להרות".
 
צרפי גם את הגבר שלך

 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) חוויה זוגית משכרת    בר טוענת שריקודי הבטן שונים ממרבית הריקודים. ראשית, הריקוד אינו מתבצע בזוגות, בשלשות או במעגל, אלא מתבצע כריקוד של אדם אחד המתרכז בעצמו. שנית, בדרך כלל אין לריקוד סדר צעדים קבועים, ומכאן יש בו הרבה מקום ליצירתיות שמבטאת את הייחודיות של כל אחת, את החופש ואת הטבע הפנימי. כששואלים את בר מה יש לה לומר לאשכנזיות שבינינו שחוששות להגיע לשיעורים, מה גם שהמקצב, התנועות והמוזיקה אינם מוכרים מבית אבא, היא משיבה :"לריקוד אין הגבלות גיל, מראה חיצוני או עדה, ספרדיות, אשכנזיות, נשים עם השכלה שונה מכל השכבות הסוציאליות יכולות לרקוד ריקודי בטן".

בר קוראת גם לגברים שבנינו, לא להתבייש ולהצטרף ללימוד ריקודי הבטן, הרי התועלת הבריאותית מהריקודים תקפה גם לגביהם.

אתר החוגים והפנאי המוביל בישראל נבנה על ידי "חוג" אתר החוגים